TRADIČNÍ ŘEPÍKOVÁ MAST

Řepík se vyznačuje dezinfekčními a adstringentními (stahujícími) vlastnostmi, a proto se řepíková mast dobře hodí k ošetřování nehojících se ran, křečových žil nebo zánětů žil. Pomáhá také obnovovat suchou a citlivou pokožku, výborně změkčuje suché a popraskané paty. Řepíková mast podporuje hojení drobných poškození pleti jako jsou oděrky či záděry, je vhodná také na opruzeniny pro děti i dospělé, ulevuje i při  hemoroidech. Řepíková mast je 100% přírodní a neobsahuje žádné chemické přísady.

Použití: Promazávání suché, citlivé a podrážděné pleti a velmi jemné masáže lýtek při křečových žilách 1-2x denně.

Složení: lihový extrakt z nati řepíku lékařského, levandulová silice, vitamín E, včelí vosk,
vepřové sádlo.

Objem: 50 ml.

Co praví lidová moudrost:

Řepík lékařský se používal již ve starověku, v lidovém léčitelství se užívá kvetoucí nať a listy řepíku. Mezi účinné látky, které obsahuje, patří kyselina křemičitá, taniny, éterický olej, hořčiny, flavonoidy, minerály , vitamíny B a K a fytoncidní látky, schopné potlačovat některé kmeny mykobakterií. Řepík má velmi silné protizánětlivé účinky. Ve formě kloktadla se používá při angíně, rýmě a dalších zánětech sliznic v krku, ústech a hrtanu. Upravuje také trávení: podporuje vylučování žaludečních šťáv, tvorbu žluče , zlepšuje peristaltiku střev a  tlumí průjmy různého původu. Řepíkový čaj užíváme při onemocnění jater, ledvin i močových cest, při revmatismu a chudokrevnosti. Zevně se řepík aplikuje při nehojících se ranách, bércových vředech a křečových žilách (řepíkové koupele a obklady).

Levandulová silice tiší bolesti hlavy při migrénách, využívá se při nespavosti, svalových a revmatických potížích. Urychluje hojení kožních buněk při spáleninách a drobných poraněních. Kůži desinfikuje a regeneruje.

Vitamin E má regenerační účinek na poškozenou kůži, zklidňuje podráždění a zlepšuje hojení.
Včelí vosk zjemňuje a změkčuje pleť, není uměle vybělený a neobsahuje tedy žádné stopy chemických látek.

Mohlo by Vás také zajímat: Tradiční měsíčková mast